درامر افسانه ایی چستر تامپسون راضی و خشنود از صدای میکسر Presonus Studio Live 32

چستر تامپسون، درامر افسانه ای ، دارای سابقه همکاری با بهترین موزیسینها از جمله Ben E. King و Jack McDuff تا Frank Zappa ، و Mothers of Invention ، Weather Report ، Genesis ، Santana را داشته است.او همواره ذوق هنری ، سلیقه ای درخشان و عالی در کنار ذوق و شوق خاص را به نمایش گذاشته است. گرچه اجراهای زنده او افسانه ایست،اما او به عنوان یک درامر استودیویی نیز به همین اندازه قابل احترام و تحسین می باشد. تامپسون علاوه بر کارهایش در استودیوهای تجاری، یک استودیوی خانگی هم دارد که مبتنی بر ریکورد/کنسول سری سوم StudioLive® 32 پریسوناس و Studio One® 3 Professional می باشد. این استودیو یکی از جدیدترین و برترین استودیوهای شخصی می باشد.

من همیشه یک استودیوی خانگی داشته ام و اگر برگردم به دوران کلاسیک و قدیم ، یک دک 4 خطی یک چهارم اینچی داشتم که بعد از آن به سراغ یک دک 16 تراکی نیم اینچی رفتم. ما دموهایمان را در خانه ضبط می کردیم و من مجذوب ضبط بودم. در سالهای اخیر، هرچقدر که می توانستم از امکانات یک میکسر دیجیتال قدیمی ام استفاده کردم اما نهایتا! عمرشان تمام شد. به علاوه، امروزه صدا کاملا فرق کرده است، و من سعی می کنم تا با زمان جلو بروم. من در مورد پریسوناس زیاد شنیده ام، من جمله میکسرهایش، چون یکی از هنرآموزان درامم در دانشگاه Belmont ، براندون هایز، مدیر بخش پشتیبانی از مشتریان این شرکت بود که پیشنهاد استفاده از این میکسر را به من داد.

من همیشه یک کم به مسائل فنی و مکانیکی علاقمند بودم، بنابراین در نمایشگاه NAMM تابستان سال 2016 من از غرفه پریسوناس دیدن کردم. دموهای StudioLive صدای عالی ایی داشتند و علاقه ایی را در من ایجاد کردند. برخی از کلاب ها در نشویل میکسرهای StudioLive دارند، بنابراین من با کسانی که در زمینه صدا فعال بودند صحبت کردم و همه فقط از آن تعریف کردند. ویژگی های این محصول عالی بودند اما این صدای این محصول بود که توجه مرا به خود جلب کرد.

تامپسون مشغول کار روی پروژه ایی بود که مجبور بود خیلی سریع اون رو بیرون بده. کنسول های قدیمی اش محبوب بودند، اما StudioLive 32 هنوز وجود داشت، بنابراین او یک کنسول StudioLive AR16 USB آنالوگ/هیبرید پریسوناس خرید. او می گوید: وقتی اولین تراک هایم را تولید کردم مخم سوت کشید، چون حتی صدای همین میکسر کوچولو هم خارق العاده بود!

اما برای پروژه های حجیم تر او به دستگاه پیشرفته StudioLive 32 نیاز داشت و در ماه مارس، او یکی از آنها را گرفت. او اذعان کرد که: صدای پری آمپ ها عالی است و من پردازشش را دوست دارم؛ مدل های کمپرسری و E.Q عالی و ممتاز خیلی به درد من خورده اند. برای toms ، kick ، و snare من از پیش تنظیمات Fat Channel ها استفاده می کنم، و اغلب با دستکاری های خیلی جزئی، همان چیزی می شوند که من می خواهم. من از کمی Gate استفاده می کنم زیرا اتاق من آکوستیک نیست، و این همان چیزی است که من می خواهم. من یک Snare سفت 6.5 د ر 14 اینچی دارم که در Genesis Live از آن استفاده کردم و اگر موقع اجرا، در کنار کیت بایستید، احساس می کنید که انگار روی سینه تان است عین یک درام بیس. واقعاً اون رو دوست دارم. تنظیمات اصلی در Fat Channel عمدتاً همان چیزهایی هستند که من دنبالشان بوده ام.

این فرد با تجربه در زمینه استودیو تقریبا از اینکه از پیش تنظیمات Fat Channel استفاده می کند خجالت می کشد و با خنده می گوید: من بیشتر ترجیح می دهم کارهایمان را بصورت دستی انجام دهم تا بصورت اتوماتیک. دوست دارم همه کارها را عملی انجام دهم. اما این پیش تنظیمات لعنتی ها انقدر خوبند که احساس می کنم دارم تقلب می کنم-و صدا به وجود می آید! من می دانم که درام هایمام قرار است صدایشان چجوری باشد، و با StudioLive 32 رسیدن به آن صدا خیلی راحت است

تامپسون کار ضبط را با استفاده از رابط یو اس بی یکپارچه کنسول انجام می دهد. او خاطر نشان می کند که: من شبکه را با یک روتر بی سیم برای میکسر ستاپ می کنم و بدین ترتیب آنرا از طریق یک آی پد راه می اندازم. قبل از اینکه StudioLive 32 را بگیرم، رفت و برگشت های (trip) زیادی از درام ها به بورد داشتم. اما دیگر نیازی ندارم که اینکار را انجام دهم زیرا می توانم فقط پشت درامز بنشینم و با آی پدم لول های درام را کنترل کنم و Studio One را در حالت ضبط قرار دهم.

یک مزیت دیگر برای تامپسون توانایی StudioLive 32 با نرم افزار رایگان QMix®-UC aux-control است ، که باعث می شود موزیسین ها بتوانند میکس مانیتورهای مخصوص خودشان را بسازند. من دارم روی یک آلبوم تکنوازی (solo) کار می کنم، بنابراین در حال نوشتن و دستکاری کوک ها هستم و گاهی بروبچه هم می آیند و برخی چیزها را می نوازند. من 16 کانال خروجی میکس و باکس های هدفون جداگانه دارم، بنابراین وقتی موزیسین ها اینجا می آیند، هرکدامشان می توانند یک آی پد داشته باشند و کار میکس خودشان را انجام دهند. من می توانم همه این کارها را در خانه انجام دهم، که این اتافق واقعاً برایم مفید بوده است و من واقعاً مبهوت آن شده ام.

تامپسون از Studio One برای ساخت آلبوم تکنوازی جدیدش استفاده می کند. پسرم با گیتار زدن و تولید موسیقی در نشویل به شهرت زیادی دست پیدا کرده است؛ او Studio One را امتحان کرده و می گوید که صدایش از Pro Tools یا Logic هم بهتر است. بنابراین، اونو راه انداختم و دیدم که وای خدای من صداش باورنکردنیه. انگار که بالاخره وارد قرن بیست و یکم شدم چون این همون صدای مدرنی هست که یک عمر دنبالش بودم. اخیراً من شروع به استفاده از CTC-1 Console Shaper کردم، با انتخاب یک مدل کنسول ممتاز که خیلی دوستشون دارم. من در مورد صدای درامز خیلی مشکل پسند و ایرادگیرم، ولی باید بگم که حالا دیگه با StudioLive 32 و Studio One عاشق صدای درامز م هستم.

از همه مهمتر اینکه، این درامر افسانه ایی خودش خیلی از این موضوع کیف می کند و با اشتیاق فراوان می گوید: پسر، خیلی بهم خوش میگذره؛ هیچ مانعی سر راه خلاقیت وجود ندارد. من میام اینجا و کارام خیلی راحت انجام می شن؛ دیگه نگران اینکه چجوری فلان کار یا بهمان کار را انجام بدم نیستم، چون این محصول خیلی نوآورانه و خلاقانه هست. باید حتماً برید و یکی از این کنسول ها رو بگیرید. اگر به این همه کانال نیازی ندارید، پس StudioLive 16 رو بگیرید، اما من به شما می گم که این شگفت انگیزه!