آموزش, ترفندها

تجهیزات مورد نیاز برای تولید محتوا

تجهیزات مورد نیاز برای تولید محتوا

می خواهید فعالیت خود را در یوتیوب، TikTok، گیمر یا استریمر شروع کنید؟ یوتیوبرها و تولید کنندگان محتوا، این روزها ستاره‌های بچه‌ها هستند، و این منجربه نسلی از جوانان می شود که می خواهند به تولیدکنندگان محتوای نسل بعدی تبدیل شوند.

تجهیزاتی که برای تولید محتوا نیاز دارید

یکی از اساس ترین بخش تولید محتوا انتخاب تجهیزات مناسب می باشد.

نور

یکی از ابزارهایی که برای تولید محتوا نیاز دارید، نورها هستند. نورپردازی باعث می شود حتی فیلمبرداری با موبایل یا دوربین ارزان قیمت بسیار خوب به نظر برسد، وقتی تجهیزات تولید محتوای مناسب داشته باشید که کار شما را با کیفیت و عالی نمایش دهد،  بیشتر احساس حرفه‌ای بودن، خواهید داشت. بیشتر رینگ لایت‌ها دارای پایه‌های موبایل هستند تا بتوانید تاثیر نور را  به  حداکثر برسانید.

بهترین میکروفن‌ها برای سازندگان محتوا

صدا

یکی از کارهایی که باید برای تولید محتوا انجام دهید ارتقا میکروفن اختصاصی است. دوربین‌های موبایل می توانند برای تولید تصویربرداری خوب باشند اما اگر با آنها صدای خود را ضبط کنید قطعا صدای بی کیفیتی دریافت خواهید کرد. حتی میکروفن‌های داخلی دوربین‌های حرفه‌ای نیز قرار نیست میکروفن اصلی برای تولید محتوا باشند. میکروفن‌های متنوعی وجود دارند که شما می توانید برای تولید محتوا استفاده کنید،‌ برخی از آنها را بررسی خواهیم کرد.

میکروفن روی دوربین

این دسته از میکروفن‌ها بسیار مقرون به صرفه هستند و در عین حال صدای با کیفیتی را ارائه می دهند. در بیشتر موارد،‌ می توانید میکروفنی تهیه کنید که به شما امکان می دهد صدا را مستقیما روی فایل ویدئویی روی تلفن هوشمند یا دوربین ضبط کنید،‌ که ویرایش  را بسیار ساده می کند.

میکروفن USB

این میکروفن‌ها به کامپیوتر و گاهی اوقات موبایل شما متصل می شوند،‌ بیشتر برای استودیوها مناسب هستند. به طور کلی با قراردادن یکی از این میکروفن‌ها در نزدیکی منبع خود،‌ به خصوص برای مکالمه،‌کیفیت صدای بهتری دریافت خواهید کرد.

 

تولید محتوا با میکروفن USB

ترکیب میکروفن/ دوربین

اگر به دنبال دوربینی برای جایگزین موبایل خود یا دوربین دومی برای اضافه کردن به تنظیمات خود هستید،‌ می توانید دوربینی با میکروفن داخلی و ارتقا یافته دریافت کنید. Zoom Q2n-4K  یک میکروفن استریو عالی برای مکالمه هست و با یک دوربین داخلی با زاویه دید عریض 4K، بسیار کاربردی است. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید نور کافی برای فیلمبرداری است.

پایه میکروفن / بازوی بوم

پایه میکروفن یا بازوی بوم برای حرفه‌ای تر شدن تولید محتوا شما ضروری است. یک پایه میکروفن می تواند بیشترین تطبیق پذیری و راحتی در صورت حرکت یا تغییر به طور مکرر فراهم کند، اما اکثر تولید کنندگان محتوا برای استریم، پادکست و ایجاد ویدئو، یک بازوی بوم روی میز دارند. بسته به تنظیماتی که انتخاب می کنید و نوع محتوایی که تولید می کنید، رویکردهای مختلفی وجود دارد، بنابراین پیشنهادات، نکات و ترفندهایی را در زیر ارائه می دهیم.

همه کاره

این به استفاده از تجهیزاتی اشاره دارد که ویدئو و صدا را روی یک فایل ضبط می کند. اگر در حال نواختن یک ساز یا صدای بلند هستید، میکروفن را دورتر قرار دهید و گین(حساسیت ورودی) را کاهش دهید. برای یک آمپ گیتار با صدای بلند یا ست درام، فاصله‌ای حدود پنج فوت یا بیشتر با گین کمتر، بهترین تصویر صوتی کلی را ارائه می دهد. اگر در حالت فیلمبرداری هستید، می خواهید تا حد ممکن نزدیک باشید تا عکسی با کیفیت بگیرید و کیفیت صدا را بهبود ببخشید. سعی کنید یک مکان فیلمبرداری روشن را برای افزایش کیفیت ویدئو انتخاب کنید. نور روز از پنجره اغلب یک ترفند خوب برای بهبود کیفیت بدون خرید چراغ‌های اضافی است. اگر این گزینه را ندارید، یک رینگ لایت نزدیک به سوژه یا پانل‌های نور دورتر می تواند کمک کند.

اگر بیش از یکی دارید، پس مقداری فاصله بین پانل‌های نور خود قرار دهید تا سایه‌ها کاهش یابد، و آن‌ها را طوری قرار دهید که نور از بالای عکس بتاید تا بتواند انعکاس روی اشیا را به حداقل برساند.

صدا و تصویر به صورت جداگانه ضبط شده است

اگر هنگام فیلمبرداری برای تولید محتوا،  صحبت می کنید، مستقیما با میکروفن صحبت کنید یا اگر برایتان مهم نیست که میکروفن نمایش داده می شود، آن را نزدیک خود داشته باشید. در غیر این صورت، می توانید میکروفن را به سمت دوربین از بالا، به سمت چهره فردی که صحبت می کند نگهدارید. در این مورد، میکروفن شاتگان بیشترین تاثیر را دارد.

اگر در حال ضبط، درام یا گیتار با صدای بلند هستید، همان اصول فوق اعمال می شود مگر اینکه بتوانید مایک کنید (آمپ یا درام را در نزدیکی آمپ یا خود درام ضبط کنید.) این کار با یک میکروفن برای گیتار قابل اجرا است، اما معمولا حداقل به چهار میکروفن روی درام نیاز دارید. برای اینکه بتوانید به راحتی صدای خود را با ویدئوی خود همگام سازی کنید، باید یک صدای slate ایجاد کنید. می تواند یک کف زدن، ضربه زدن به یک درام، یا نواختن گیتار، هر چیزی که برای میکروفن قابل شنیدن است و در دوربین دیده می شود.

در نرم افزار ویرایش خود، در بیشتر موارد، اگر قبل از تعامل فیزیکی به یک فریم و یک فریم قبل از شروع همان صدا بروید، به تراز صوتی/ تصویری عالی دست خواهی یافت.

چند دوربین

اگر برای تولید محتوا خود از چندین دوربین استفاده می کنید، باید از همان فرآیند همگام سازی صدا و ویدئو برای ردیف کردن چندین زاویه استفاده شود. فقط مطمئن شوید که ابزار شما به وضوح در تمام زوایا قابل مشاهده است، در غیر این صورت به بیش از یک ابزار نیاز خواهید داشت. وقتی صحبت از انتخاب زاویه به میان می آید، بسیاری  از آن‌ها به چیزی که ویدئو سعی در نمایش آن دارد بستگی دارد. اما یک قانون کلی این است که یک دوربین اصلی داشته باشید که سوژه با آن صحبت می کند یا با آن اجرا می کند، و دوربین‌های دیگر دیگر  بیشتر بر روی ویژگی‌ها یا تکنیک‌های خاص تمرکز می کنند یا نگاه وسیع تری به آنچه در حال رخ دادن است نشان می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *