Solid State Logic Fusion

(1 بررسی مشتری)

181.440.000 تومان

پردازنده صدا اس اس ال مدل Fusion

  • ویژه استودیوهای هیبریدی
  • تقویت هارمونیک‌های صدا
  • امکان بررسی میزان سختی مدار
  • پلاگین Violet EQ و Transformer
  • ایجاد جذابیت در صدا

 

توضیحات

پردازنده صدا Solid State Logic Fusion

پردازنده Solid State Logic Fusion در واقع یک پردازنده مستر است که آن را برای استودیوهای هیبریدی طراحی کرده‌اند. Fusion شامل ابزارهای قدرتمندی چون Vintage Drive ،Violet EQ HF Compressor ،Stereo Image enhancer و SSL Transformer است که با آنها به صدا رنگ و جلوه می‌دهد. این 5 ابزار قدرتمند را شرکت Solid State Logic که یک برند افسانه‌ای در حوزه تولید کنسول می‌باشد، ساخته است. پردازنده Fusion با تاثیر نهایی خود بر روی صدا میتواند با تقویت تونالیته و فضاسازی حرفه‌ای و همچنین با القای حس جادویی آنالوگ، تکمیل کننده شما در باس نهایی میکس شما یا لاین استریو خروجی کارتان باشد. این پردازنده دارای highpass فیلتر همراه با سه فرکانس Cutoff قابل انتخاب، stereo/mid-side send and returns و peak hold metering جهت دستکار و مانیتورینگ صدا نیز می‌باشد. شما می‌توانید از 5 پردازنده Fusion کمپانی Solid State Logic به صورت مجزا یا ترکیبی استفاده کنید.

           

Drive Vintage

وینتیج درایو یک ابزار فوق‌العاده و بی‌نظیر برای تقویت هارمونیک‌ صدا است که میکس شما را همراه با پانچ و انسجام آنالوگ القا میکند. مدار سچوریشن غیرخطی Vintage Drive کاراکتر اور لود تدریجی آنالوگ را برای شما به همراه دارد که نمادی از کنسول‌های آنالوگ وینتیج و تجهیزات بیرونی است. کنترل‌های Dirve و Density جهت تولید هارمونیک‌، soft-clipping و کامپرشن طبیعی با هم تعامل دارند که یادآور ترغیب صدا برای رسیدن به بهترین حالت خود مانند کنسول های آنالوگ است.

زمانی که دکمه Drive را در جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخانید میتوانید قسمت vintage Drive را بیشتر فشار دهید. شما با کمک نمایشگر LED می‌توانید میزان سختی مدار را مشاهده کنید. اگر به دنبال یک افکت ملایم هستید که برای تمام میکس مناسب باشد، توصیه می‌کنیم LED را در حالت سبز رنگ نگهدارید (البته ممکن است هرازگاهی رنگ LED نارنجی شود که این مورد مشکل ساز نخواهد بود). برای اینکه به صدا رنگ بیشتری بدهید مدار را تا جایی درایو کنید که LED به رنگ نارنجی در بیاید. وقتی که رنگ نمایشگر قرمز می‌شود، دیستروشن را واضح می‌شنوید که البته این مورد بر روی میکس گروهی خوشایند نیست، اما این مورد بر روی لاین های مجزا بهترین عملکرد را خواهد داشت.

قابلیت Violet EQ

Violet EQ یک اکولایزر دو بانده از نوع shelving با phase-shift مینیموم است که آن را جهت استفاده بر روی میکس گروهی طراحی کرده‌اند. اولین مدار اکولایزر جدید Solid State Logic از میراث SSL در 25 سال گذشته در انتخاب دقیق فرکانس و منحنی تاثیرگذاری استفاده میکند تا به ایجاد یک اکولایزر بسیار موسیقیایی و بصری کمک کند که به شما اجازه میدهد تا به سرعت فرکانس های پایین قدرتمند و فرکانس های بالای شفاف نیز داشته باشید. مدارهای فرکانس پایین و فرکانس بالا چهار نقطه فرکانس قابل انتخاب را به شما ارائه می‌دهد و میتوانید آن را تا 9dB افزایش دهید یا حذف کنید.

باند مربوط به فرکانس‌های بم این امکان را به شما می‌دهد تا فرکانس‌های 70Hz ،50Hz 30Hz یا 90Hz را انتخاب کنید. همچنین باند مربوط به فرکانس‌های بالا به شما این امکان را می‌دهد تا از میان فرکانس‌های 16kHz ،12kHz ،8kHz یا 20kHz را انتخاب کنید. زمانی که دکمه چرخشی وسط قرار دارد و بروی 12 (0dB) تنظیم شده باشد و با چرخاندن دکمه در جهت عقربه‌های ساعت یا خلاف آن می‌تواند گین را تا 9dB± افزایش یا کاهش دهد. با کمی تقویت کردن فرکانس‌های 50Hz ،30Hz یا 70Hz می‌توانید به میکس‌های خود حجم بدهید. فرکانس‌های 8kHz و 12kHz به صدا جذابیت بیشتری می‌دهند. همچنین میکس کردن صدا با اکولایزری که بیس‌ها و فرکانس‌های بالا و پایین را کمی تقویت می‌کند، یکی از روش‌های محبوب در این کار محسوب می‌شوند. با violet EQ شما یک اکولایزر SSL در اختیار دارید که دقیقا برای این منظور آن را تولید کرده‌اند.

           

      

کمپرسور HF همراه با حالت مخفی LMC

این کمپرسور صدای آنالوگ با فرکانس بالا را ارائه می‌دهد. کمپرسور HF فقط فرکانس‌های بالا را تحت تاثیر قرار می‌دهد و مدار آن به شکلی طراحی شده است که صاف و شفاف و کلید محدود کننده فرکانس‌های بالا میکس یا لاین مجزا را به طور کامل بر طرف می‌کند. پارامترهای رایج کمپرسورها چون ratio ،attack و release همگی ثابت هستند و برای حداکثر شفافیت بهینه شده‌اند. برای میکس کامل، threshold را بر روی 2dB+ و پارامتر X-Over را بر روی 15kHz تنظیم کنید. سپس به آرامی کنترل‌ها را تا جایی تغییر دهید که نمایشگر سه رنگ کمپرسور به رنگ سبز تغییر کنند. در صورتی که رنگ سبز ثابت به رنگ نارنجی تغییر می‌کند برای اکثر میکس ها خوب نمی‌باشد و باید شدت را کم کنید. شایان ذکر است که با افزایش makeup gain خودکار دچار سردرگمی نمی‌شوید؛ بعلت اینکه هیچ کدام در مدار استفاده نمی‌شوند. درصورتی که میکس بالانس خوبی داشته باشد شما مجبور به فعال کردن HF Compressor نخواهید بود. با این حال وقتی که این کمپرسور را با تنظیمات ملایم اعمال می‌کنید به شکل خوشایندی صداهای تیز و گوش خراش را به صدایی گوش نواز تبدیل کند. همچنین می‌توانید این کمپرسور را با تنظیمات قویتر بر روی لاین های مجزا پیاده سازی کنید. یکی از روش‌های مناسب این است که فرکانس بالاتری را اعمال کنید، آنگاه به طور معمول در قسمت قبلی Violet EQ و سپس از HF Compressor برای حذف آن استفاده میکنید. این به شما کمک می‌کند تا صدا شفاف‌تر و بدون خش را داشته باشید.

در قسمت HF Compressor یک رنگ آنالوگ ششم، یک پردازنده فول باند به نام LMC (Listen Mic Compressor) به صورت مخفی وجود دارد. اگر به مدت 5 ثانیه دکمه In را در HF Compressor نگهدارید به LMC Compressor از کنسول‌های استودیویی 4000E اس اس ال دسترسی پیدا می‌کنید. این ابزار مخفی بوده و مهندسان صدا دهه‌ها از آن استفاده می‌کردند. هدف اصلی این کمپرسور این است که از اور لود شدن پیش از حد فید return از میکروفون talkback جلوگیری کند، اما مهندسان صدا خیلی سریع متوجه شدند که فشرده سازی شدیدی که این مدل پردازنده انجام می‌دهد، جهت تقویت کردن انرژی میکروفون‌های room drum، وکال‌ها، گیتارها و بسیاری دیگر از انواع صداها ایده‌آل است. در حالت LMC می‌توانید از کنترل X-Over در HF Compressor به عنوان دکمه چرخشی wet/dry بهره ببرید تا بدین طریق به اندازه نیاز کارتان سیگنال خام را با سیگنال پردازش شده ترکیب کنید.

استریو ایمیج

تقویت کننده استریو ایمیج با فراهم کردن یک مدار mid-side تماما آنالوگ به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید تغییرات و تنظیمات استریو ایمیج را به دست بگیرید. تکنیک mid-side(M-S) بیشتر در فرایند مسترینگ به کار می‌رود سیگنال استریو را به دو کانال جداگانه تقسیم می‌کند: یک سیگنال جمع (L+R) برای صداهایی که در مرکز استریو ایمیج قرار دارند (M) و یک سیگنال اختلاف (L-R) برای صداهایی که در بخش چپ و راست (S) قرار دارند. کنترل width به شما این امکان را می‌دهد تا سطح سیگنال جانبی را افزایش یا کاهش دهید تا بدین طریق استریو ایمیج خود را باز یا بسته‌تر کنید.

کنترل space نیز به شما این امکان را می‌دهد تا افزایش فرکانس‌های باس گسترده یا قطعه‌بندی سیگنال جانبی را امتحان کنید. کنترل Space براساس مفهومی است که ریشه آن در اختراع استریوی مدرن به اسم Stereo Shuffling می‌باشد. این اختراع در سال 1931 توسط مهندس صدای شرکت EMI بنام آلن بلوملین صورت گرفته است. Stereo Shuffling یک کنترل width می‌باشد که به فرکانس وابسته است و سیگنال sum و سیگنال difference را قبل از اینکه به حالت عادی left و right درآیند به صورت مختلف اکولایزر می‌کند. کنترلر Space می‌تواند بر روی میکس‌های شما به طرز فوق‌العاده‌ای تاثیر عمیقی بگذارد. در تمام میکس ها، جایی بین 2dB+ تا 4dB+ نقطه شروع خوبی است. ممکن است تنظیمات بالاتر از 4dB+ را بیش از حد افراطی بدانید.

       

            

تاثیرات خارق العاده مدار SSL transformer

SSL Transformer قابل سوئیچ Fusion، باعث ایجاد سچوریشن هارمونیک ملایم در قسمت فرکانس پایین و ایجاد phase shift در بخش فرکانس های بالا می‌شود که منجر به ضخیم شدن کم و افزایش درخشندگی فرکانس های صدا نیز می‌شود. بعلاوه، ترانسفورماتور 600 اهمی، با نسبت 1:1 با گردش سیم پیچ میرایی پایین، تاثیر ظریفی بر روی صدا می‌گذارد، که با جابه جایی ترانسفورماتور در هر نقطه در زمان میکس، میتوانید تاثیرگذاری آن را بر روی میکس خود تست کنید.

Solid State Logic Fusion مناسب استودیوهای مدرن هیبریدی

Solid State Logic Fusion را به صوت هوشمندانه طراحی کرده‌اند تا بتوان از آن در استودیوهای مدرن استفاده کرد، این محصول ویژگی‌هایی دارد که باعث افزایش سرعت کار می‌شود، مانند پات‌های 12dB Input± و Output Trim ال ای دی نشان دهنده‌ی وضعیت اور لود شدن ورودی، متر بزرگ peak hold، فیلتر highpass دارای سه انتخاب از بین 3 فرکانس cutoff و همچنین یک نمایشگر تمام رنگی به راحتی وضعیت بخش‌های vintage Drive و HF Compressor را مشاهده کنید. مجموعه‌ای از send ها و return های XLR قابلیت استفاده به عنوان Stereo Insert برای پردازش میکس گروهی استریو اکسترنال را دارند و همین طور می‌توانید از آنها به عنوان یک مدار mid-side استفاده کنید و این به شما امکان می‌دهد اکولایزر یا کامپرشن جداگانه‌ای را در مرکز و اطراف یک سیگنال استریو اعمال کنید. M-S میتواند روش بسیار موثری برای دستیابی به طیف وسیعی از تکنیک های خلاقانه پردازش استریو باشد. در حالت Stereo Insert می‌توانید insert point را به Violet EQ تغییر دهید. وقتی که حالت M-S فعال باشد، می‌توانید insert را به حالت pre Stereo Image تغییر دهید. ورودی و خروجی استریو از طریق XLR می‌باشد.

خصوصیات و ویژگی های پردازنده صدا Solid State Logic Fusion

  • پردازنده مستر همراه با 5 مدار رنگی آنالوگ SSL جدید برای رنگ و جلوه دادن به صدا ارائه می‌شود
  • Vintage Drive، یک مدار سچوریشن غیرخطی منحصربه فرد است که طراحی آن به گونه‌ای است تا اور لود شده تدریجی آنالوگ محبوبی که به وسیله درایو کردن شدید تجهیزات وینتیج بدست می‌آید را در دسترس شما قرار می‌دهد
  • Violet EQ، یک نوع اکولایزر دو بانده از نوع shelving و با کمترین میزان phase-shift است که به فرکانس‌های بیس شما حجم می‌دهد و فرکانس‌های بالا را جذاب می‌کند، شامل 4 پوینت فرکانسی ثابت برای هر باند به همراه 9dB boost/cut± است
  • HF Compressor، کمپرسور فرکانس‌های بالا بهینه شده جهت برطرف کردن فرکانس‌های تیز در فرکانس‌های بالا می‌باشد
  • Stereo Image، یک مدار داخلی M-S است که به شما اجازه می‌دهد تا سیگنال جانبی استریو ایمیج را پردازش کنید تا میکس‌هایی وسیع‌تر و عمیق‌تری داشته باشید.
  • SSL Transformer، طراحی سفارشی اس اس ال که با ایجاد هارمونیک‌های ملایم بیس، به صدا حجم می‌دهد و تا حدی فرکانس‌های بالا را جذاب‌تر می‌کند
  • با کمک ابزار مخفی به اسم Listen Mic Compressor به صدای درامز، وکال و گیتار انرژی می‌دهد و آنها را جذاب‌تر می‌کند
  • Insert point داخلی دارای قابلیت دسترسی به صورت استریو و M-S است
  • فیلتر highpass باعث حذف فرکانس‌های بم و مزاحم می‌شوند
  • ورودی SuperAnalogue امکان افزایش یا کاهش 12 دسی بل گین و کنترل‌های output Trim برای بهینه کردن gain staging را فراهم می‌کند
  • کلیدهای مجزای Bypass در هر مدار این امکان را فراهم می‌کنند تا بتوانید صداها را از حالت فعال و غیرفعال بودن مدارها مقایسه کنید
  • کلید Master Bypass دارای دو حالت متفاوت است. در حالت غیر فعال کامل به رنگ قرمز است و این حالت شامل کنترل Input Trim (سفید) می‌باشد
  • متر Master LED با peak hold سه ثانیه ای که با زدن دکمه Bypass از اندازه گیری خروجی به ورودی تغییر حالت می‌دهد
  • ال ای دی های هشدار دهنده‌ی اورلودینگ که با سطح صدای بیشتر از 27 دسی بل به عنوان کلیپینگ شروع به فعالیت می‌کند
  • دارای ورودی و خروجی بالانس XLR برای هماهنگ شدن با سایر تجهیزات استودیویی است
  • می‌توانید درجه بندی را حول محور دکمه‌های چرخشی به صورت نقطه گذاری انجام دهید تا تنظیم کنترل‌ها آسان‌تر شود
  • به شما اجازه تنظیم نور نمایشگرهای اندازه گیری را برای هماهنگ شدن با محیط استودیویی را می‌دهد
  • شامل کابل برق 120 ولت (آمریکا شمالی) و 100 ولت (ژاپن) است

متن سربرگ خود را وارد کنید

توضیحات تکمیلی
برند

نوع پردازنده

SSL Analog Coloration

تعداد کانال

Stereo

ورودی

2x XLR (main L/R)
2x XLR (insert return)

خروجی

2x XLR (main L/R)
2x XLR (insert send)

اکولایزر

Low Semi-parametric، High Semi-parametric، High Pass Filter

وزن

5.9 کیلوگرم

درباره برند
Solid State Logic

تاریخچه شرکت Solid State Logic

شرکت Solid State Logic در طول 50 سال نوآوری، تکامل یافته است تا به یک تولیدکننده پیشرو کنسول‌های صوتی آنالوگ و دیجیتال و ارائه دهنده ابزارهای خلاقانه برای متخصصان اجرای زنده، استدیوها و تولیدکنندگان فیلم تبدیل شود.

سال 1970

این شرکت در سال 1969 توسط کالین سندرز CBE فقید تاسیس شد. اولین محصولات این شرکت، سیستم‌های سوئیچینگ برای pipe organs که یک نوع ساز است بود که کالین عبارت “Solid State Logic” را به عنوان توصیف کننده برای آنها ابداع کرد. سپس کالین استدیو Acorn را در روستای استونزفیلد، آکسفوردشایر، جایی که در آن زندگی می‌کرد، راه‌اندازی کرد و شروع به ساخت کنسول‌های خود کرد. در سال 1976 او اولین کنسول سری A خود را ساخت. در مجموع او دو کنسول تولید و عرضه کرده است. این کنسول همیشه متعهد به بهبود اوضاع بود و به عنوان سری SL 4000 B مجددا اختراع شد که اولین آن در سال 1976 ساخته شد. شش کنسول سری B ساخته شد و از آنجا آغاز تجارت بین‌المللی SSL آغاز شد.

     

سال 1980

موفقیت بزرگ این شرکت در سال 1979 با معرفی سری SL 4000 E اتفاق افتاد. کنسولی که صنعت ضبط موسیقی را متحول کرد و انواع آن، شامل سری‌های SL 4000 G, 6000, 8000, 9000J و 9000K بودند که برای دو دهه بر صنعت استدیو ضبط حرفه‌ای تسلط داشتند. تحقیق و توسعه دیجیتال SSL در سال 1985 آغاز شد. اولین محصول، 01، یک ضبط/ویریشگر هشت کاناله بود. سپس این فناوری برای ایجاد مجموعه‌ای از کنسول‌های دیجیتال سری A که در دهه 1990 منتشر شد، افزایش یافت و برنامه‌های کاربردی از تولید موسیقی تا کارهای رادیویی و Post-Production را در بر می‌گرفت. در سال 1986 این شرکت دفتر مرکزی خود را به Begbroke Manor منتقل کرد و در آنجا یک مرکز تولیدی با مساحت 4 هزار متر مربع اضافه کرد که در سال 1988 افتتاح شد. مقر این شرکت هنوز در بریتانیا است.

سال 1990

دهه 90 یک دهه باورنکردنی دیگر از نوآوری فناوری برای SSL بود. در بازار ضبط موسیقی و استودیو بود که SSL، ULtimatin را معرفی کرد، آنها این نسخه از اتوماسیون فیدر موتوری و مفهوم اتوماسیون ترکیبی را بیشتر توسعه دادند. همچنین شاهد معرفی اولین محصولات SSL چون Logic FX G383 EQ  و G384 Stereo Bus Compressor بودند که برای اجرای استودیوی حرفه‌ای طراحی شده بودند. تحول عمده در فناوری آنالوگ با معرفی طراحی SuperAnalogue بود که برای اولین بار در کنسول SL 9000 J Series اجرا شد. ترکیبی از عناصر شامل جریان موازی مستقیم (بدون خازن) با پهنای باند خیلی زیاد که با کمترین تغییرات نامطلوب ارائه می‌شوند.

او در دنیای دیجیتال، SSL توسعه یافته ScreenSound، برنامه میزبان هشت آهنگی، VisionTrack، پخش کننده ویدیو با دسترسی تصادفی، سناریو، اولین ضبط کننده چند آهنگی کاملا یکپارچه، ویرایشگر، میکسر دیجیتال و سیستم پخش ویدیوی چند فرمتی و OmniMix را توسعه داد. سپس این فناوری برای ایجاد مجموعه‌‎ای از کنسول‌های دیجیتال سری A که در دهه 1990 و پس از آن منتشر شده بود، افزایش یافت.

   

سال 2000

نسل بعدی فناوری دیجیتال برای کارهای رادیویی و تولید در سال 2003 راه‌اندازی شد. کنسول C200 On-Air و کنسول تولیدی C200 در سال 2005 توسط کنسول C300 Post-Production دنبال شدند که 512 کانال و چندین میکس و گذرگاه همزمان تا 7.1 صدای Surrond یا صدای فراگیر را ارائه می‌کردند. در سال 2008، SSL نسل بعدی C100 HDS و کنسول‌های جدیدتر C10 HD On-Air را ارائه داد که افزونگی دوگانه واقعی را با استفاده از سیستم مسیریابی، پردازش سیگنال و کنترل کامپیوترها به خوبی انعکاس می داد. این دهه‌ای بود که آنها نسل جدیدی از کنسول‎‌های استودیویی هیبریدی را معرفی کردند. AWS در سال 2004 و Duality در سال 2006 به ترتیب معرفی شدند که ترکیبی از فناوری جمع‌بندی و پردازش کنسول آنالوگ کلاسیک با کنترل سخت‌افزاری بر روی برنامه میزبان در یک رابط کاربری واحد بودند.

این نوآوری به تکامل خود ادامه داده است و اکنون در مرکز تولید موسیقی SSL قرار دارد. کنترل برنامه میزبان از بسیاری جهات تکاملی طبیعی در طراحی اولیه کنسول SSL است و محدوده فعلی آن هنوز دارای فیدر موتوری، فراخوان کامل و البته کنترل حمل و نقل است. این شرکت با انتشار کانال SuperAnalogue، Bus Compressor چندکاناله و  SuperAnalogue استریو و 1U، دامنه خود را برای بخش استودیو کوچکتر تقویت کرد. سپس رویکرد “استودیو ترکیبی” به بخش ضبط استودیو اضافه شد. Matrix که در سال 2008 معرفی شد، یک سیستم جمع 40 ورودی، کنترل برنامه میزبان چند لایه پیشرفته و سیستم پچ کنترل شده با نرم‌افزار یکپارچه منحصربه فرد را ارائه کرد. Nucles که سال 2010 معرفی شد، کنترل برنامه میزبان چند لایه یک قدم بزرگ در اولین کنترل اختصاصی برنامه میزبان SSL را برداشت.

سال 2010

SSL با معرفی سیگما، اولین خط جدید ‘Ctrl’ از فناوری آنالوگ خودکار، فناوری ثبت شده جدیدی را به بخش ضبط استودیو آورد. این محصولات به هزارن کاربر دیگر فرصت استفاده از محصولات SSL را داده‌‌اند و صدای SSL را به محیط های تولیدی بسیار متنوع آورده‌اند. در سال 2013، SSL اولین کنسول خود یعنی L500 را که به طور خاص برای صنعت صدا و اجرای زنده طراحی شده بود را راه‌اندازی کرد. کنسول SSL Live براساس یک پلتفرم پردازش کاملا جدید به نام Tempest ساخته شده است که طیف وسیعی از نوآوری‌ها را در این بخش به ارمغان آورده است.

سپس System T در سال 2016  برای پاسخگویی به تقاضای تولید کارهای رادیویی با زیر ساخت ارتباط عمومی توسط IP تحت Dante راه اندازی شد و روی پلتفرم Tempest که برای کنسول های Live توسعه یافته بود ساخته شد. سال 2015 سیستم اتوماسیون کنسول SSL δelta-control (δ-Ctrl) منحصربه فرد این شرکت که بهترین اتوماسیون در حوزه کنسول آنالوگ با گردش کار مبتنی بر برنامه میزبان بود معرفی شد. این فناوری اکنون در قلب کنسول‌های استودیو ممتاز AWS و Duality آنها قرار دارد. در سال 2017، SSL توسط Audiotonix خریداری شد و از آن زمان این شرکت با تولید محصولات جدید آنالوگ استودیوی مانند Six، Fusion و ORIGIN به نوآوری‌های خود ادامه داده است.

نحوه ارسال

ارسال رایگان به سراسر ایران

خرید های بالای یک میلیون تومان به سراسر ایران رایگان میباشد

نحوه ارسال

  • ارسال در تهران برای کالاهای سبک توسط پیک و کالاهای حجیم مانند پیانو توسط خودرو ارسال می شود.
  • ارسال به شهرستان ها توسط پست ، تیپاکس و یا بابری انجام می شود.
  • حمل و نصب پیانو در تهران رایگان بوده ، اما هزینه ارسال پیانو به شهرستان ها بر عهده مشتری می باشد.

1 دیدگاه برای Solid State Logic Fusion

  1. پور محسنی

    سلام وقت بخیر
    پردازشگر صدای Solid State Logic Fusion قابلیت برطرف کردن صداهای تیز و آزار دهنده رو داره؟

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *