آموزش, ترفندها

میکروفن USB یا میکروفن XLR، کدام یک برای تولید محتوا گزینه مناسبی هست؟

میکروفن USB یا میکروفن XLR، کدام یک برای تولید محتوا گزینه مناسبی هست؟

در زمینه تولید محتوا برای جذب مخاطبین خود، باید صدایی واضح و با کیفیت ارائه دهید. یکی از متداول ترین سوالی که از کارشناسان پسکو پرسیده می شود: برای تولید محتوا از میکروفن XLR استفاده کنیم یا میکروفن USB انتخاب بهتری می باشد؟ مانند بسیاری خصوصیات دیگر که در حوزه موسیقی  و رکورد مهم است، نوع میکروفن نیز برای تولید محتوا حائز اهمیت هست. در این مقاله اطلاعاتی در جهت راهنمایی به افرادی که در زمینه تولید پادکست، اجرای زنده، یوتیوب یا تیک تاک فعالیت می کنند، در اختیارشان قرار می دهیم.

میکروفن USB یا  XLR: نوع کانکشن

در گذشته که فقط دنیای آنالوگ‌ها وجود داشت، میکروفن‌های XLR از یک کانکتور آنالوگ استفاده می کردند که سیگنال میکروفن را جهت تقویت به یک پری آمپ میکروفن یا کارت صدا منتقل می کرد. قبل از اتصال به کامپیوتر، سیگنال آنالوگ از یک مبدل آنالوگ به دیجیتال تبدیل می شود.

میکروفن‌های USB نسل جدیدی از میکروفن‌ها بودند. این میکروفن‌ها خود دارای آمپلی فایر و تبدیل دیجیتالی هستند که این امکان را فراهم می کند تا صدا به طور مستقیم به کامپیوتر یا دستگاه هوشمند شما ارسال شود. میکروفن‌های USB برای کار کردن نیازی به تجهیزات دیگری ندارند. فقط کافیست میکروفن را به یک درگاه USB وصل نمایید و بعد شروع به ضبط کنید.

اجرای زنده (Livestreaming)

اگر می خواهید برنامه خود را به صورت زنده اجرا کنید، استفاده از میکروفن یک راه آسان برای دریافت صدای عالی است. میکروفن‌های USB و XLR هر دو عالی هستند. اما سوالی که پیش می آید این است که چگونه صدا را وارد کامپیوتر خود کنیم؟

میکروفن USB را به راحتی می توانید راه اندازی کنید

میکروفن‌های USB یک مزیت بزرگ نسبت به میکروفن‌های XLR دارند: آنها مستقیما به کامپیوتر شما وصل می شوند و هیچ وسیله دیگری نیاز نیست. میکروفن‌های USB فضای کمی را اشغال می کنند. میکروفن‌های استریم USB از لحاظ قیمت و ویژگی مزیت‌های بسیاری دارد. می توان به الگو قطبی متغیر و مدل‌های سطح بالا DSP اشاره نمود. اگر بیش از حد با تجهیزات صوتی آشنا نیستید، یا فقط به یک راه حل مناسب برای plug-and-play نیاز دارید، میکروفن USB ایده آل است.

میکروفن XLR برای ضبط صدای حرفه‌ای

استریمرهایی که با فناوری ضبط صدا آشنا هستند، میدانند که میکروفن XLR ارزش سرمایه گذاری را دارد. در واقع اکثر استریمرهای برتر، میکروفن‌های آنالوگ XLR و دینامیک را انتخاب می کنند. کپسول‌های میکروفن دینامیک محبوبیت بیشتری در بین کاربران دارد زیرا صداهای اضافی و پس زمینه را به خوبی حذف می کند. به یاد داشته باشید که یک میکروفن XLR نمی تواند مستقیما به کامپیوتر وصل شود. بنابراین شما به یک کارت صدا یا میکسر نیاز دارید.

میکروفن USB یا XLR

پادکست

برای تولید محتوا پادکست از هر دو نوع میکروفن USB و XLR می توانید استفاده کنید. انتخاب یک میکروفن USB یا XLR تا حد زیادی به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد.

XLR: استاندارد طلایی در تولید پادکست

برخی از پادکست‌ها با میکروفن داینامیک کاردیوئید Shure SM7B ضبط شده اند. میکروفن‌های XLR مانند SM7B گاهی اوقات به عنوان “broadcasting mics” نیز شناخته می شوند. آنها برای تولید پادکست عالی هستند. بیشتر آنها میکروفن‌های دینامیک هستند که صدایی شفاف و با کیفیت تولید می کنند. میکروفن‌های کاندنسر، مانند میکروفن Audio-Technica AT2020 با دیافراگم متوسط ، برای تولید پادکست ایده آل هستند. اگر یک میکروفن XLR را برای تولید پادکست انتخاب می کنید باید یک کارت صدا نیز تهیه نمایید. از آنجایی که برای استفاده از یک میکروفن استاندارد XLR به تجهیزات بیشتری نیاز دارید، برای کسانی که در خانه یا استودیو محتوا تولید می کنند، انتخاب بهتری می باشد.

 میکروفن USB طراحی شده برای پادکست

در حالی که میکروفن‌های XLR معمولا ابزار انتخابی برای پادکست‌ها هستند، میکروفن‌های پادکست USB زیادی وجود دارد. برای مثال میکروفن پادکست USB Shure MV7 را در نظر بگیرید، از SM7B الهام گرفته شد است و بسیاری از ویژگی‌های صوتی و بصری یکسان، به علاوه DSP داخلی (پردازش سیگنال دیجیتال) را به اشتراک می گذارد. اکثر میکروفن‌های USB با اکثر کامپیوترها و تلفن‌های هوشمند سازگار هستند، که این امکان را برای شما فراهم می کند تا در جاده، خانه یا اتاق هتل ضبط خود را انجام دهید. پادکسترهایی که برای ضبط پادکست به دنبال راه حل ساده و آسان هستند، میکروفن USB برای آنها بسیار مناسب می باشد.

Vlogs، YouTube، TikTok و سایر محتوای بصری

هر دو میکروفن XLR و USB برای ایجاد محتوای بصری مناسب هستند. و انتخاب میکروفن کاملا به ترجیح شخصی شما مربوط می شود.

با یک میکروفن USB کار را آسان کنید

برای ایجاد محتوای جذاب نیازی به تنظیمات پیچیده ندارید! میکروفن‌های USB مقرون به صرفه و کار با آنها بسیار آسان است که برای مبتدیان عالی است. و از آنجایی که آنها از طریق USB کار می کنند، استفاده از میکروفن USB سازگار با تلفن هوشمند یا کامپیوتر هنگام رانندگی کاملا امکان پذیر است. بنابراین، هرگز فرصتی را برای پیاده سازی ایده‌هایتان از دست نخواهید داد. فرقی نمی کند که شما مبتدی باشید یا به دنبال یک ضبط راحت، میکروفن USB گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

میکروفن‌های XLR صدای شگفت انگیزی ارائه می دهند

اگر با فراهم کردن تجهیزات صوتی مشکلی ندارید، می توانید میکروفن‌های XLR را برای انجام کار ضبط خود انتخاب کنید. فرقی نمی کند در حال رکورد چه نوع محتوایی هستید ASMR، reaction videos یا آموزشی، این نوع میکروفن صدایی عالی ارائه می دهد که به صورت شفاف و دقیق صدای شما را ضبط می کند. اگر به صدایی با وضوح بالا نیاز دارید، peskco میکروفن‌های کاندنسر را پیشنهاد می کند. میکروفن دینامیک صدای گرم و گوش نواز ارائه می دهد.

به کمک میکروفن با موبایل و تبلت خود تولید محتوا کنید

اگر تنظیمات تولید محتوای شما حول یک گوشی هوشمند یا دستگاه هوشمند می چرخد، میکرون USB برای شما مناسب هست. با وجود پیشرفت‌های عمده در فناوری موبایل، میکروفن گوشی، برای تولید محتوای با کیفیت مناسب نیست. برندهایی مانند ، Shure، Zoom و Saramonic محصولاتی را عرضه کرده‌اند که برای ضبط با موبایل شما طراحی شده اند. با داشتن یک میکروفن خوب، بهترین خود را ارائه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *